lunes, 7 de noviembre de 2011

ACTIVITAT TEMA 4: DEBAT SOBRE ELS AUTORS

DEWEY, UNA PEDAGOGIA A SEGUIR

En aquesta activitat, vaig estar buscant informació sobre les teories pedagògiques i aportacions de Decroly, Freinet i Dewey. Un cop trobada i analitzada aquesta informació (apunts, explicacions, búsqueda per Internet) vaig decidir analitzar, defensar, argumentar i valorar més detalladament els principis de Dewey degut a: estar molt d’acord amb les idees pedagògiques destinades a l’educació que va aportar; creença que aquestes grans idees no són tot el presents que haurien de ser en l’escola actual (segons el meu criteri).
Primer de tot, comentaré per damunt les aportacions de Dewey que m’han semblat més importants i adients per poder valorar i defensar. Destacar que estic molt d’acord amb la seva aportació on deia que tot infant ha d’aprendre a partir de l’experiència, ja que d’aquesta manera arribarà a assolir el coneixement. A més, el fet de seguir els interessos del nen/a per millorar el seu aprenentatge i la participació constant d’aquests, formant-se gràcies a la participació a l’aula i no tan sols escoltant crec que és una idea fonamental que s’hauria de seguir en tota escola actual.
Un cop dit tot això, he de comentar la meva posició respecte el sistema d’ensenyament actual, sobre el qual estic bastant en contra ja que considero que és massa tradicional i que no s’apropa gens a les aportacions de Dewey. En el meu cas, i en el de molta més gent considero, he rebut una educació basada massa en seguir el temari imposat pels llibres o pel currículum, sense tenir en compte els meus interessos i l’aprenentatge a partir de l’experiència. Considero a més, que tot ensenyament no hauria d’estar regit tan per la importancia de les explicacions d’un mestre a base de seguir un llibre mentre els alumnes es troben asseguts a les cadires i escoltant sinó que s’hauria de centrar més en una participació i interacció dels alumnes entre ells i amb els professors, seguint els seus pròpis interessos de manera que es motivèssin molt més i els mestres es dediquessin més a observar, ajudar, estar atents i fomentar el desenvolupament i l’aprenentatge més experimental i participatiu dels infants, a base de tallers o sortides per exemple, ja que aquests contribueixen a formar persones i ciutadans que sapiguen fer-se valer per sí mateixes, amb uns bons valors i maneres de fer dins la societat.
Així doncs, crec que seguint aquestes aportacions de Dewey l’educació actual millonaria considerablement ja que els nens/es tindrien un altre concepte de l’escola, la qual els motivaria molt més i faria que aprenguéssin d’una manera més productiva, participativa  i seguint els seus propis interessos.


No hay comentarios:

Publicar un comentario