domingo, 6 de noviembre de 2011

ACTIVITAT TEMA 1: DEFINICIONS

CONCEPTES FONAMENTALS:

-         Instrucció: Es tracta de la part de l’educació destinada a sumar, restar, llegir i escriure, entre d’altres. Es tracta d’un aprenentatge amb component repetitiu que amb l'exercitació i la pràctica s'acaba adquirint i no s'oblida. Per tant, per aprendre a sumar, per exemple, s’haurà de practicar força fins aprendre a fer-ho de forma mecanitzada.

-         Ensenyament: Consisteix en mostrar el coneixement propi adquirit a qualsevol altre persona. En el cas dels mestres, consisteix en oferir uns coneixements per a que els infants els adquireixin i aprenguin, a partir de la creació de situacions d'ensenyament-aprenentatge.

-         Educació: Es tracta del concepte més ampli que diríem que ho engloba tot (incloent instrucció i ensenyament) i està present a tot arreu. Alguns exemples son l’escola, la família, la televisió, la societat, els quals influencien en aquest procés educatiu. Permet afavorir el desenvolupament personal i social de la persona, segons el tipus de coneixements que va rebent al llarg de la seva educació.

-         Aprenentatge: Es tracta del resultat de l’ensenyament, tot allò que es va interioritzant ja que té un cert interès per la persona, és a dir, l’adquisició de coneixements.

-         Formació: És tot el conjunt de coneixements, competències, habilitats i informacions que la persona adquireix fins arribar a la majoria d'edat, després de tot un procés d'ensenyament i aprenentatge, que romanen en la seva ment i aplica en la seva vida.

-         Ensinistrament: És l’habituació mecànica que fa que a mida que es va repetint una cosa, queda apresa i es va perfeccionant.

-         Pedagogia: Es tracta de la ciència que estudia l’educació. Pretén potenciar les capacitats de cada persona. Té com a objectiu aprendre a ensenyar.

-         Didàctica: Es tracta de la ciència que té com a fonamental objectiu ensenyar. Estudia els processos i els elements que formen part del procés d'ensenyament i aprenentatge. Aquest terme es també conegut amb el nom de metodologia.

-         Organització escolar: Està vinculat amb la forma com es distribueixen els càrrecs a l'escola i quina funció té cadascú segons la posició que ocupa. Per exemple, la forma com està organitzada l'aula i els alumnes (per grups, per taules, etc.), la organització de les matèries, etc.

-         Orientació escolar: Es tracta de les preparacions que ha de fer el mestre per adaptar-se a cada alumne, a les seves necessitats i interessos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario