domingo, 6 de noviembre de 2011

ACTIVITAT TEMA 1: EDUCACIÓ

DEFINICIONS D'EDUCACIÓ

De totes les propostes de definicions que podem observar en aquest joc de cartes, jo he volgut triar-ne una que m'agradaria compartir i definir.

La carta que he triat és EDUCACIÓ COM A DESENVOLUPAMENT.
Per començar, cal deixar clar que tota educació repercuteix en el desenvolupament, la maduració i el creixement personal de l'individu. Sense educació no podem optar a un desenvolupament íntegre de la persona, des de tots els components que la engloben.
Una de les possibilitats que ens ofereix l'educació és la riquesa, la varietat de maneres de fer, de coneixements i informacions a transmetre i les múltiples maneres com cadascú pot adoptar aquests components. I, ja és ben clar, que segons la forma com està enfocada l'educació, potenciem l'adquisició d'uns coneixements o uns altres, i per tant el desenvolupament d'un aspecte o d'un altre.
Com a mestres, considero que hem de trobar el punt que ens permeti adaptar-nos als nostres alumnes, al que necessiten i els interessa, per tal de poder desenvolupar el seus coneixements a partir de la motivació i les ganes per aprendre. Ja que sense aquest esforç, tot coneixement queda en va. I, doncs, trobar la metodologia més adient, que ens permeti anar ampliant els coneixements dels nostres alumnes, des de tots els tipus de desenvolupament (motriu, cognitiu, social i afectivoemocional), per tal de formar una persona íntegra. Tant sols d'aquesta manera aconseguirem que la persona creï la seva pròpia personalitat, i vagui configurant el seu jo, tenint en compte tots quatre àmbits del desenvolupament.

Així doncs, m'agradaria comentar que tota persona té necessitat de ser ensenyada, d'aprendre i anar adquirint nous coneixements que el permetin moure's pel món, relacionar-se amb els altres i viure en una societat, sent acceptat, comprés i valorat. Fet que podríem vincular amb l'educació com a funció social i educació com a necessitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario